Identification of devious behavior bullying in physical education with the implementation of group tournaments in elementary school
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akbar, M. A., Rahmadi, R., & Mulhim, H. M. (2020). Instrumen penilaian harian aspek psikomotor Pendidikan jasmani olahraga dan kesehatan. Stabilitas: Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Olahraga, 1(1), 56–62. https://doi.org/https://doi.org/10.20527/mpj.v1i1.485
Ananda, E. R., & Marno, M. (2023). Analisis Dampak Penggunaan Teknologi Media Sosial terhadap Perilaku Bullying di Kalangan Siswa Sekolah Dasar Ditinjau dari Nilai Karakter Self-Confident Siswa dalam Konteks Pendidikan. EDUKATIF: Jurnal Ilmu Pendidikan, 5(5), 2207–2217. https://doi.org/10.31004/edukatif.v5i5.5206
Ayuni, D. (2021). Pencegahan Bullying dalam Pendidikan Anak Usia Dini. Journal of Education Research, 2(3), 93–100. https://doi.org/https://doi.org/10.37985/jer.v2i3.55
Dirgantara Gultom, S., Rahmadi, R., & Hamid, A. (2021). Perencanaan Evaluasi Sumatif Aspek Kognitif Mata Pelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan pada Kelas VII Sekolah Menengah Pertama di Martapura. Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Olahraga, 2(2). https://doi.org/https://doi.org/10.20527/mpj.v2i2.914
Fransiska, I., Novera, R., Mianna, Ri., & Masyarakat, S. (2020). Efektivitas Pendidikan Kesehatan melalui Audio Visual Tentang Bullying terhadap Pengetahuan dan Sikap Siswa Smp Negeri 38 Pekanbaru. Journal of Public Health Sciences, 9(1), 24–30. https://jurnal.stikes-alinsyirah.ac.id/index.php/kesmas
Islamy, I. (2019). Penelitian Survei dalam Pembelajaran dan Pengajaran Bahasa Inggris.
Juvonen, J., & Graham, S. (2014). Bullying in schools: The power of bullies and the plight of victims. In Annual Review of Psychology (Vol. 65, pp. 159–185). Annual Reviews Inc. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-010213-115030
Karneli, Y., Purwanta, E., Sidik, M. S. B. M., Fikri, M., Afdal, A., & Firman, F. (2023). An examination of student bullying tendencies in West Sumatera Indonesia. Cakrawala Pendidikan, 42(2), 392–401. https://doi.org/10.21831/cp.v42i2.57936
Keswando, Y., Septi Sistiasih, V., & Marsudiyanto, T. (2022). Survei Keterampilan Teknik Dasar Atlet Bola Voli. ENELITIAN SURVEI DALAM PEMBELAJARAN DAN PENGAJARAN BAHASA INGGRIS, 5(1), 168–177. https://doi.org/10.29408/porkes.v5i1
Krismayadi, I. W., Sofyan, S., & Rahmadi, R. (2021). Kriteria Penilaian Guru Pendidikan Jasmani Aspek Psikomotor pada Sekolah Dasar Mitra JPOK FKIP ULM. Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Olahraga, 2(1), 12–17. https://doi.org/https://doi.org/10.20527/mpj.v2i1.1048
Maulana, P. R., Rahmadi, R., & Syaripah, N. R. (2023). Gaya mengajar resiprokal dalam pembelajaran variasi lari pada siswa kelas IV-A SDN sungai jingah 5 banjarmasin. Multilateral: Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Olahraga, 22(4), 91. https://doi.org/10.20527/multilateral.v22i4.16346
Nur, M., Yasriuddin, Y., & Azijah, N. (2022). Identifikasi Perilaku Bullying Di Sekolah (Sebuah Upaya Preventif). Al-Madrasah: Jurnal Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah, 6(3), 685–691. https://doi.org/10.35931/am.v6i3.1054
Nuryanti, R. (2019). Penggunaan Model Pembelajaran Kooperatif dengan Strategi Team Games Tournament (TGT) untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Pada Materi Bilangan Romawi Bagi Siswa Tunarungu Kelas IV SDLB. JASSI_anakku, 20(1), 40–51.
Purnomo, E., Ode Adhi Virama, L., Ries, F., & Naviri, S. (2023). Perceptions of physical education teachers on obstacles and pedagogy competencies in online learning. Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia, 19(2), 1–11. https://doi.org/10.21831/jpji.v19i2.64162
Ramadhanti, R., & Hidayat, M. T. (2022). Strategi Guru dalam Mengatasi Perilaku Bullying Siswa di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 6(3), 4566–4573. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i3.2892
Ropikoh, O., & Wibowo, D. V. (2023). Actualization of Teachers’ Strategis in Overcoming Bullying at MI Hadrul Cisalak. EduHumaniora | Jurnal Pendidikan Dasar Kampus Cibiru, 15(2), 109–120. https://doi.org/10.17509/eh.v15i2.54265
Setiowati, A., Irene, S., & Dwiningrum, A. (2020). Strategi Layanan Bimbingan dan Konseling di Sekolah Dasar untuk Mengatasi Perilaku Bullying. Elementary School, 7(2), 188–196.
Syafruddin, M. A., & Herman, H. (2020). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe TGT (Team Group Tournament) Terhadap Kecerdasan Emosi Siswa MAN 2 Makassar. Jendela Olahraga, 5(1), 52–58. https://doi.org/10.26877/jo.v5i1.4267
Warni, H., Arifin, S., & Arifin, R. (2020). Problematic Education Physical Students in the Wetlands. Atlantis Press: Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 407, 8–10.
Widarti, W., & Umami, M. (2024). Analisis Bullying antar Siswa Kelas II di MIN 3 Semarang. Afeksi: Jurnal Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan, 5(1), 22–32. https://afeksi.id/jurnal/index.php/afeksi/
Zein, M., Kahri, M., & Warni, H. (2023). Upaya Meningkatkan Keterampilan Gerak Dasar Lokomotor menggunakan Metode Blended Learning di Sekolah Dasar Murung Sari 2 Amuntai. Herita Warni JPOK FKIP Universitas Lambung Mangkurat Banjarmasin, 4(1). https://doi.org/https://doi.org/10.20527/mpj.v4i1.1928
DOI: https://doi.org/10.21831/jpji.v20i2.79038
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://journal.uny.ac.id/index.php/jpji.