Analisis Wacana Kritis Pendidikan Multikultural dan Pendidikan Nilai Dalam Buku Teks Sejarah SMA
Abstract
Full Text:
Download Full PaperReferences
Fairclough, N. 2001. Critical Discourse Analysis. https://www.researchgate.net/publication/281506450, diakses pada 05 Juni 2020.
Gunawan, R, Lestariningsih, A.D & Sardiman. 2017. Buku Sejarah Indonesia Edisi Revisi. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
Haryatmoko. 2019. Critical Discourse Analysis. Depok: Rajawali Pers.
Kochar, S.K. 2008. Teaching of History. Jakarta: Grasindo.
Lickona, T. 2019. Educating for Character: Bagaimana Sekolah Dapat Memberikan Pendidikan Tentang Sikap Hormat dan Bertanggung Jawab. Jakarta: Bumi Aksara.
Mahmudi. 2018. Islam Sebagai Agama Universal Humanistik. Prosiding Annual Conference on Comunity Engagement di Hotel Swiss-Bellin Airport Surabaya 26-28 Oktober 2018.
Ozturgut, O. 2011. Understanding Multicultural Education. Journal of Current Issues In Education vol. 14 no. 2 hal 1-10.
Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional.
Yuberti. 2014. Teori Pembelajaran dan Pengembangan Bahan Ajar Dalam Pendidikan. Bandar Lampung: Anugrah Utama Raharja.
Zakiyah, Q.Y & Rudiana, A. 2014. Pendidikan Nilai Kajian Reori Dan Praktik Di Sekolah. Bandung: CV. Pustaka Setia.
DOI: https://doi.org/10.21831/socia.v17i1.32294
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Danan Tricahyono, Sariyatun Sariyatun, Suryo Ediyono

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
SOCIA is published by Faculty of Social Sciences, Yogyakarta State University in collaboration with HISPISI.
eISSN :Â 2549-9475Â Â |Â Â Â pISSN :Â 18295797
SOCIA is abstracting, indexing, and listing  in the following databases:Â
   Â
      Â
   Â
  Â
 Â
 Â
  Â
Suported by:
Â
View My Stats